Veelgestelde vragen

Over de graszoden
Uw graszoden bestellen na de winter?
Leveren jullie ook verschillende soorten graszoden?
Zijn de graszoden geschikt als speelgazon?
Zijn de graszoden geschikt als siergazon?
Graszoden met of zonder netten bestellen?
Wat zijn de afmetingen van de graszoden?
Hoeveel vierkante meter grasmatten heb ik nodig?

Over bestellen en leveren
Hoe kan ik op deze website graszoden bestellen?
Kan ik mijn bestelling herroepen?
Op welke dagen wordt er wel bezorgd?
Op wat voor termijn kunnen jullie graszoden leveren?
Kan ik aangeven dat de zoden in de ochtend worden gebracht?
Tussen welke tijden kan ik de levering verwachten?
Moet ik aanwezig zijn op de dag van levering?
Moet ik direct na levering beginnen met het leggen?
Worden de graszoden op pallet geleverd?
Wat moet ik doen als het afleveradres moeilijk bereikbaar is?
Hoe hoog zijn de transport kosten?

Mest
Kunnen jullie ook mest leveren voor mijn nieuwe gazon?
Wat zijn de voordelen van deze startersmest?

Het leggen van graszoden
Kunnen jullie de graszoden ook komen leggen?
Hoe moet ik de grond voorbewerken?
Hoe kan ik het beste zelf de graszoden leggen?
Wat moet ik doen nadat de graszoden gelegd zijn?
Hoe lang duurt het voor ik het gazon mag betreden?

Klachten en geschillen
Waar kan ik terecht met een klacht?
Hoe behandelt graszodenkopen.be mijn klacht?

Overige vragen
Ik heb een andere vraag?
Waar komen de reviews van graszodenkopen.be vandaan?


Antwoorden op meest gestelde vragen

Over de graszoden

Uw graszoden bestellen na de winter?

Het is een natuurlijk proces dat gras groener wordt in de lente als het wat meer zonlicht krijgt. Hierdoor kan het zijn dat nog niet al uw graszoden die diepe groene kleur hebben die u graag wenst. Dit is echter absoluut geen belemmering voor het bestellen van graszoden in dit jaargetijde. Wij verzekeren u dat de kleur binnen enkele weken zal bijtrekken en u beschikt over een mooi donkergroen gazon.

Leveren jullie ook verschillende soorten graszoden?

Ja, wij leveren:

Zijn de graszoden geschikt als speelgazon?

Jazeker, onze ‘gewone’ graszoden, Premium Graszoden en schaduwgras zijn allemaal geschikt als speelgazon. Omdat wij Engels Raaigras verwerken in onze zoden is het gazon geschikt voor veelvuldig betreden.

Zijn de graszoden geschikt als siergazon?

In de graszoden die wij leveren zitten ook Roodzwenk graszaden verwerkt. De belangrijkste eigenschap van Roodzwenk is, dat het gazon een schitterend donkergroene kleur krijgt en het gras de juiste dichtheid krijgt. Uw siergazon behoudt zijn mooie kleur door het regelmatig te bemesten en vaak, maar niet te kort, te maaien.

Graszoden met of zonder netten?

Onze graszoden bevatten geen netten. Om jonge graszoden steviger te maken wordt veelal gebruikgemaakt van (biologisch afbreekbare) netting. Omdat onze graszoden volwassen en stevig genoeg zijn van zichzelf is het gebruik van netten niet meer nodig. Netten kunnen bij het onderhoud in de weg zitten of zelfs omhoog komen waardoor u erover kan struikelen.

Wat zijn de afmetingen van de graszoden?

Machinaal worden de graszoden gestoken en direct opgerold en opgestapeld op een pallet. De rollen zijn 40 centimeter breed, 250 cm lang en ongeveer 2 cm dik. Het gewicht van een rol bedraagt tussen de 14 en 18 kilogram. Dit is afhankelijk van de vochtigheid van de grond op het moment van steken.


Over bestellen en leveren

Hoe kan ik op deze webste graszoden bestellen?

U bestelt uw graszoden in 3 stappen.

  1. Vul in de berekeningsmodule het gewenste aantal vierkante meters, uw postcode en het type graszoden in. Kies uit bezorgen en eventuele voor aanlegbemesting. Druk op knop ‘Bereken’.
  2. U ziet direct de prijs van de graszoden en eventuele de prijs van bezorging en bemesting. Druk op de knop ‘Bestelling plaatsen’ om de verdere bestelgegevens in te voeren.
  3. Nadat u de verdere bestelgegevens zoals leverdatum, het eventuele bezorgadres en betaalwijze heeft ingevuld, drukt u op de knop ‘ Direct bestellen’. Heeft u gekozen voor iDEAL, dan wordt u omgeleid naar uw bankomgeving om te betalen. De bestelling is nu afgerond.

Kan ik mijn bestelling herroepen?

De Nederlandse wet geeft u het recht om online bestellingen zonder opgave van reden binnen 14 werkdagen te herroepen/annuleren. Op deze wet Koop op Afstand zijn enkele uitzonderingen. Graszoden valt onder één van die uitzonderingen, omdat het product binnen de bedenktermijn kan bederven. graszodenkopen.be biedt echter de mogelijkheid tot 12 uur voor de dag van bezorging de bestelling te herroepen.

Op welke dagen wordt er bezorgd?

Wij kunnen graszoden laten bezorgen op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Op zaterdag, zondag en maandag kunnen we helaas niet bezorgen. Dit omdat de transporteur de graszoden de avond voor uitlevering bij ons ophaalt. Om diezelfde reden kunnen wij niet de dag volgend op een feestdag bezorgen.

Op wat voor termijn kunnen jullie graszoden leveren?

U kunt uw bestelling aan ons doorgeven tot 15.00 uur. Wij bezorgen dan binnen 1 leverdag. Onze leverdagen zijn dinsdag t/m vrijdag.

Kan ik aangeven dat de zoden in de ochtend gebracht worden?

Helaas is dat niet mogelijk. Als u plannen heeft om op die gewenste dag ’s ochtends te beginnen met leggen, dan adviseren wij u om de graszoden een dag eerder te laten bezorgen. Om teleurstellingen te voorkomen kunnen wij geen uitspraken doen over de tijdstip van levering. Het transportbedrijf zal vanzelfsprekend een zo efficiënt mogelijke route gaan rijden, maar is ook afhankelijk van de drukte op de weg.

Tussen welke tijden kan ik de levering verwachten?

Tussen 8.00 uur en 18.00 uur kunt u de graszoden verwachten. Het kan echter voorkomen dat het erg druk is op de weg, of dat er eerder op de rit tegenvallers zijn geweest en dat de levering uitloopt. Gezien de bedervelijke aard van het product hebben wij de afspraak met de transporteur gemaakt, dat hij gewoon doorrijdt. Met andere woorden, u kunt er van op aan dat de graszoden worden geleverd op de afgesproken datum. Zelfs als het tegen zit.

Op de dag van levering ontvangt u een e-mailtje met daarin het verwachte bezorgtijdstip. Helaas kunnen we u niet eerder dan de bezorgdatum vertellen hoe laat we uw graszoden verwachten te leveren.

Moet ik aanwezig zijn op de dag van levering?

U hoeft alleen aanwezig te zijn als u de bestelling onder rembours wilt betalen (contant aan de chauffeur). De chauffeur zal u dan ook een uur voor levering bellen, zodat u niet de hele tijd thuis hoeft te wachten. Bent u niet thuis en heeft u de betaling al voldaan, bijvoorbeeld via ideal of een overboeking, dan zal de chauffeur de pallet(s) op een geschikte plek neerzetten. Bijvoorbeeld op uw oprit of op een parkeerplek voor uw woning. U hoeft niet te tekenen voor ontvangst.

Moet ik direct na levering beginnen met het leggen?

Uiteraard is het het allerbeste om de graszoden direct te leggen. Echter is het wel mogelijk (afhankelijk van het weer) om de graszoden een dag na levering te gaan leggen. U dient daarvoor echter wel extra voorzorgsmaatregelen te treffen! Om broei zo weinig mogelijk kans te geven dient u de graszoden van de pallet af te halen, uit te rollen en goed nat te sproeien alvorens u ze gaat leggen.

Worden de graszoden op pallet geleverd?

Ja de graszoden worden verpakt en op pallets afgeleverd. Er gaan tot 55 vierkante meter op een pallet. De geleverde pallets zijn pallets zonder statiegeld en hebben een afmeting van 100cm bij 120cm.

Wat moet ik doen als het afleveradres moeilijk bereikbaar is?

De chauffeur probeert altijd uw graszoden af te leveren op de gewenste locatie. De bezorging gebeurt doorgaans met een grote vrachtauto (oplegger of kraanauto). Als er in uw straat moeilijk te navigeren is met een grote vrachtauto, vragen we u dit van tevoren telefonisch of per email aan ons kenbaar te maken.

Hoe hoog zijn de transportkosten?

De transportkosten zijn afhankelijk van het aantal pallets en de regio waar ze bezorgd moeten worden. De transportkosten beginnen bij 60,- euro. Het exacte bedrag kunt u via het bestel formulier aan de rechterkant berekenen.


Openingstijden

Wat zijn jullie openingstijden?

Telefonisch:
maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 16:00.


Mest

Kunnen jullie ook mest leveren voor mijn nieuwe gazon?

Jazeker, tijdens de bestel procedure wordt u de mogelijkheid geboden om zogeheten startersbemesting aan uw order toe te voegen.

Wat zijn de voordelen van deze startersmest?

Het grootste voordeel van onze starters mest is dat het de groei van wortels stimuleert. Hierdoor ontstaat er een snellere hechting tussen de nieuwe graszoden en de ondergrond. Daarnaast bevat het voldoende voedingsstoffen voor de eerste maanden. De startersmest dient over de ondergrond gestrooid te worden vóórdat u de graszoden legt.


Het leggen van graszoden

Kunnen jullie de graszoden ook komen leggen?

Nee, wij kunnen de graszoden helaas niet leggen voor u. Echter is het leggen van graszoden niet zo lastig als men soms denkt.

Hoe moet ik de grond voorbewerken?

Het beste is om de eerste 10 centimeter van de ondergrond om te spitten en vervolgens met een hark het oppervlak zo vlak mogelijk maken. Daarna kunt u met een roller de grond weer verstevigen. U kunt natuurlijk ook gewoon met uw voeten de grond aanstappen. Eventueel kunt u het proces van harken en aantrappen herhalen tot de ondergrond volkomen egaal is. Nu kunt u de startersmest uitstrooien.

Hoe kan ik het beste zelf de graszoden leggen?

De rollen dienen direct tegen elkaar te worden gelegd. U begint aan de buitenzijde en werkt dan de binnenkant af. De laatste zoden kunnen eenvoudig met een mes op maat worden gesneden.

Wat moet ik doen nadat de graszoden gelegd zijn?

De eerste 2 weken dient u de graszoden dagelijks te besproeien. Na deze 2 weken kunt u het dagelijks sproeien rustig afbouwen. De eerste paar weken dient u het gazon alleen voorzichtig te betreden. Daarnaast is het aan te bevelen om enkele malen per jaar uw gazon te voorzien van bemesting. De precieze hoeveelheid hangt af van het type mest. Kijk hiervoor op de gebruiksaanwijzing.

Hoe lang duurt het voor ik het gazon mag betreden?

Wij adviseren u de eerste 2 tot 3 weken het gazon zo min mogeljk te betreden. Dit om de graszoden de tijd en rust te geven om te hechten met de ondergrond.


Klachten en geschillen

Waar kan ik terecht met een klacht?

Graszodenkopn.nl doet haar uiterste best om van u een tevreden klant te maken én te houden. Mocht u een klacht hebben, dan stuurt u een e-mail met duidelijke kleurenfoto van uw gazon/graszode. Zo kunnen wij uw klacht beter beoordelen.

Hoe behandelt graszodenkopen.be mijn klacht?

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.


Overige vragen

Ik heb een andere vraag?

Overige vragen kunt u direct stellen, bij voorkeur per e-mail: [email protected]. Wij streven ernaar om tijdens kantooruren uw e-mail dezelfde dag te beantwoorden.

Waar komen de reviews van graszodenkopen.be vandaan?

Voor onze reviews werken wij samen met reviewplatform Kiyoh.

Na aankoop nodigen wij onze klanten uit om een beoordeling achter laten. Deze reviews, die via Kiyoh worden getoond, zijn afkomstig van klanten die bij ons een bestelling hebben geplaatst. Hier zal op worden toegezien door Kiyoh.

Reviews die op eigen initiatief op Kiyoh zijn geschreven worden gecontroleerd. De klant moet sinds de nieuwe regelgeving (Europese Richtlijn modernisering consumentenbescherming, OMNIBUS) een bewijs van afname kunnen uploaden voordat hij of zij op eigen initiatief een review plaatst.

Alle reviews, zowel positieve als negatieve, worden getoond. Beoordelingen kunnen niet door ons worden aangepast of verwijderd. Kiyoh kan in sommige gevallen wel een beoordeling verwijderen indien deze niet aan hun richtlijnen voldoet.

Wij maken geen gebruik van gesponsorde of betaalde reviews.